Electrician

مهندسی برق-الکترونیک-کنترل-ابزار دقیق-انتقال و توزیع-مکاترونیک-کامپیوتر-مکانیک-IT

Electrician

مهندسی برق-الکترونیک-کنترل-ابزار دقیق-انتقال و توزیع-مکاترونیک-کامپیوتر-مکانیک-IT

آموزش نرم افزار پروتئوس(Proteus)-(شماره3)

در ادامه مقالات مربوط به آموزش نرم افزار پروتئوس مقاله ای دیگر به سبک و زبانی دیگر برای شما فراهم آوردیم.در این کتاب شما با نرم افزار پروتوس بیشتر اشنا میشوید و خواهید دید که در ادامه کلیه مدارات الکترونیکی را با این نرم افزار شبیه سازی میکنیم ، همچنین به سادگی فیبر مدار چاپی مدارمان را درست میکنیم.




سرچشمه: گروه مهندسی تسلا

آموزش مقدماتی نرم افزار pspice9.2-(شماره3)

در ادامه جزوات آموزش این نرم افزار جزوه پیشرو از جزوات مناسب در بحث آموزش آن است که به دلیل مثالهای کاربردی درک مطلب را آسان تر میسازد.این فایل مناسب افرادی است که نیاز به آموزش سریع قابلیت های پرکاربرد این نرم افزار دارند و وقت مطالعه جزئیات را ندارند.


سرچشمه: گروه مهندسی تسلا

آموزش نرم افزار پروتئوس(Proteus)-(شماره2)

در ادامه مقالات مربوط به آموزش نرم افزار پروتئوس مقاله ای دیگر به سبک و زبانی دیگر برای شما فراهم آوردیم.در این مقاله سعی شده است که ابتدا توضیح مختصری در رابطه با چگونگی شروع کار با این نرم افزار داده شود وسپس با همراه کردن مثالهای متنوع کا را ادامه خواهد داد.این فایل ابتدا از منبع :سایت تخصصی برق و الکترونیک به آدرس www.techno-electro.com دانلود و سپس در اختیار شما قرار داده شده است.



سرچشمه: گروه مهندسی تسلا

آموزش کامل نرم افزار pspice9.2-(شماره1)


                                                                                                                                                                                   




سرچشمه:  www.eca.ir 

آموزش نرم افزار Eplan Electric P8

نرم افزار Eplan برنامه ای جامع و حرفه ای جهت طراحی و ایجاد نقشه های برقی است در واقع EPLAN یک نرم افزار قدرتمند و باهوش برای طراحی نقشه های شماتیک برقی و دیگر مستندات لازم جهت اجرای یک پروژه بوده و با توجه به امکانات و توانایی های فراوانی که در اختیار کاربران قرار می دهد توانسته است به عنوان یک نرم افزار قابل قبول در سطح جهانی مطرح شود .

اگر شما طراح و راه انداز کارخانه ها و تاسیسات برقی هستید کافی است توسط این نرم افزار و با استفاده از امکانات آن نقشه شماتیک را طراحی نموده و بقیه کارها را به EPLAN بسپارید تا لیست قطعات ، نقشه کلیات لیست ، ارتباطات و ... را استخراج نماید.                                                                                         

                               

                                                         



سرچشمه: گروه مهندسی تسلا

اموزش نرم افزار Dialux

نرم افزار dialux از نرم افزارهای قدرتمند در زمنیه طراحی و روشنایی برق است که با محیطی جذاب کار را برای طراح لذت بخش می نماید . در این بخش آموزش این نرم افزار برای دانلود در اختیار شما قرار داده شده است .





سرچشمه: www.mohandesyar.com

آموزش نرم افزار Altium Designer

نرم افزار Altium Designer یک نرم افزار پر قدرت برای طراحی مدار چاپی می باشد . از این نرم افزار علاوه بر طراحی مدار چاپی ، برای برنامه نویسی تراشه های FPGA استفاده می شود ، در این PDF به بررسی طریقه طراحی و ساخت مدار چاپی توسط این نرم افزار پرداخته می شود .

     




سرچشمه: گروه مهندسی تسلا

آموزش WinAVR

نرم افزار WinAVR از سری نرم افزارهای برنامه نویسی میکروکنترلرهای AVR است که برنامه نویسی آن به زبان C انجام می گیرد و از هسته GCC استفاده می نماید . یکی از کتابخانه های قدرتمند موجود avrlib می باشد که حاوی هدر فایل های ارتباط با ادوات جانبی متداول از قبیل LCD و MMC و ... است . در این مقاله به طور مفصل با این کامپایلر و تا حدودی زبان C آشنا می شوید .


       



سرچشمه: www.AVR64.com

آموزش نرم افزار MATLAB

مطلب (MATLAB) نام یکی از نرم‌افزارهای رایانه‌ای برای انجام محاسبات ریاضی است. واژهٔ مطلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه‌نویسی مربوطه‌است که از ترکیب دو واژهٔ MATrix و LABoratory ایجاد شده‌است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه‌است.لذا از این خاصیت میتوان در انجام محاسبات و رسم منحنی ها و حل معادلات و تحلیل حالات مختلف انواع مواد و ... استفاده کرد.کاربرد این نرم افزار محدود به رشته خاصی نمیشود و تقریبا تمام رشته ها میتوانند با تبدیل مجهولات خود به ورودی های این نرم افزار از قابلیت های آن استفاده کنند.در همین راستا این نرم افزار در رشته برق نیز کاربردهای فوق العاده ای دارد و حتی پا به عرصه منطق فازی نیز نهاده است.آموزش کامل این نرم افزار کاری بس دشوار است.زیرا علاوه بر پیچیدگی توابع خود نرم افزار پلاگین های زیادی نیز برای انجام امور مختلف برای آن ساخته شده.اما فایل قرار داده شده برای دانلود را میتوان جزو دسته آموزشهای مناسب برای نرم افزار مطلب قرار داد که میتواند کمک شایانی در آموزش این نرم افزار کند.این فایل توسط آقای قادر کریمیان خسروشاهی تهیه و تنظیم شده است.



سرچشمه: گروه مهندسی تسلا

آموزش نرم افزار WinCC

نرم افزار WinCC محصولی از شرکت زیمنس است که جهت کار مانیتورینگ صنعتی به کار می رود . شرکت زیمنس این نرم افزار HMI را جهت کامل نمودن ابزارهای قابل دسترس یک اپراتور در صنعت فراهم کرده است . در این قسمت مطالب آموزشی مختلفی که از سایت های گوناگون جمع آوری شده در خدمت شما قرار گرفته است .

      



سرچشمه: گروه مهندسی تسلا

آموزش نرم افزار PSCAD

این نرم افزار جهت شبیه سازی سیستم های قدرت در حالت های مختلف طراحی شده و یکی از قدیمی ترین و آشناترین نرم افزارها در این رابطه است.مقاله پیش رو که جزو معدود آموزش های فارسی این نرم افزار است به طور کامل و مفید به آموزش و معرفی این نرم افزار می پردازد.




سرچشمه: www.mohandesyar.com

آموزش نرم افزار OrCAD Capture

نرم افزار OrCAD همواره جزء دسته نرم افزارهای بسیار پرکاربرد و قدرتمند در رابطه با تحلیل و آنالیز مدارهای الکتریکی بوده که تقریبا میتوان گفت به طور کامل قادر است رفتارهای مختلف قطعات و مدارات الکترونیک و برق را به مخاطب تحویل دهد.در اینجا نیز جزوه ای به نام راهنمای نرم افزار OrCAD Capture که حاصل زحمات آقای میثم میرزائی است را برای دانلود قرار داده ایم.

منبع: تکنو الکترو



سرچشمه: گروه مهندسی تسلا

نرم افزار سیم پیچی الکتروموتورها

نرم افزاری که جهت دانلود قرار داده ایم نرم افزاری جالب و ایرانی و بدون نیاز به نصب میباشد و قابلیت رسم نقشه سیم پیچی الکتروموتورهای تکفاز و سه فاز را دارد.از دیگر قابلیتهای آن دو زبانه بودن آن،قابلیت رسم همزمان چند نقشه روی هم که برای انجام مقایسه مناسب است و... .



سرچشمه: گروه مهندسی تسلا

آموزش نرم افزار EAGLE

یکی از نرم افزار های کم حجم و پر قدرت برای طراحی فیبر مدار چاپی نرم افزار EAGLE میباشد.این نرم افزار حاوی اکثر قطعات مورد نیاز شما برای طراحی یک مدار خواهد بود.
از مزیت های این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
-1 حجم کم و عدم نیاز به سخت افزار پیشرفته
-2 کتابخانه های مجهز که اکثر قطعات مورد نیاز در ان وجود دارد .
-3 سرعت زیاد در اجرا و مسیر کشی مناسب .
-4 مسیر کشی هوشمند
-5 نمایش برد به صورت 3 بعدی .
-6 و....
شاید یکی از مزیت های که باعث محبوبیت این نرم افزار در بین طراحان شده ، قابلیت نمایش برد به صورت سه بعدی و مسیر کشی هوشمند باشد. افرادی که قبلا با پروتل کار کرده اند و اکنون به EAGLE روی اورده اند مفهوم مسیر کشی هوشمند را به خوبی درک میکنند .
در این کتاب به اموزش کامل این نرم افزار پرداخته شده است.شایان ذکر است یادگیری و استفاده از این نرم افزار میتواند کمک زیادی در سرعت طراحی شما داشته باشد.



سرچشمه: گروه مهندسی تسلا

آموزش طراحی PCB با نرم افزار 7 Proteus

نرم افزار پروتئوس یکی از نرم افزار های معروف و قدرتمند در رشته الکترونیک می باشد که از آن میتوان برای طراحی و آنالیز مدارات الکترونیک استفاده کرد. جالب است بدانید که این نرم افزار دارای دو بخش مجزا بوده که در یک بخش می توان مدار طراحی شده را آنالیز کرد و در بخش دیگر مدار میتوان برای مدار طراحی شده Printed_Circuit_Board) PCB) یا برد مدار چاپی ساخت که البته ساخت مدار چاپی در آن بسیار ساده تر نسبت به نرم افزار های مشابه مانند PROTEL است. 

منبع: eprojeh.com  



سرچشمه: گروه مهندسی تسلا

دانلود رایگان آزمایشگاه الکترونیک صنعتی

در این بخش برای علاقه مندان به شاخه الکترونیک صنعتی جزوه ای با نام آزمایشگاه الکترونیک صنعتی قرار داده ایم ، در این جزوه آزمایشات مربوط به شناخت قطعات الکترونیک صنعتی و مدارات مربوط به آن همراه با فرمول ها و ارائه نمودارهای بدست آمده به صورت شبیه سازی توسط نرم افزارهای مربوطه  وجود دارد .این اثر ارزشمند توسط دانشکده فنی ارومیه تهیه و در خدمت شما عزیزان قرار گرفته است.

                                                                                                    


سرچشمه: گروه مهندسی تسلا

کتاب الکترونیک قدرت رشید

کتاب الکترونیک قدرت رشید یکی از کتب مرجع در الکترونیک صنعتی محسوب می شود که دارای بخش ها و مدارات بسیار متنوعی است .

قابل به ذکر است که متن این کتاب به صورت لاتین است .

                 



منبع:http://mohandesyar.com

فیلترها

مبدل ها در طرف DC ایجاد ریپل و در طرف AC ایجاد هارمونیک می کنند . هارمونیک ها می توانند برای منابع دستگاه های مجاور یا شبکه ها نامطلوب باشند . برای حذف آن ها از فیلتر های غیر فعال (RLC) یا فیلترهای فعال استفاده می شود . در مقاله زیر این فیلترها مورد بررسی قرار گرفته اند .


سرچشمه: گروه مهندسی تسلا