بسیاری از اوقات لازم می شود که یک موتور را از حالت سکون به حرکت دورانی با سرعت معینی وادار کنیم . در هنگام کار موتور ممکن است به تغییر سرعت ،تعویض جهت چرخش، تغییر وضعیت و شاید برگشت به شرایط اولیه در کوتاهترین زمان ممکن نیاز شود .دورة کار را می توان با تنظیم انرژی الکتریکی موتوری که محرک بار است , کنترل کرد.موتورهای القایی ماشین های نسبتاً ارزان و مستحکمی هستند که آنها را میتوان بدون کموتاتور و یا حلقه های لغزان ساخت . در نتیجه بنا به علل مذکور تاکنون در مورد کنترل این موتورها از لحاظ راه اندازی ترمز،تغییر جهت چرخش یا سرعت و کنترل وضعیت ،مطالعه و بررسی های زیادی صورت گرفته است . روش های مختلف کنترل دور موتورهای القائی با واحدهای تریستوری مورد بررسی قرار می گیرد ودر خاتمه چند مثال عملی معرفی می شود.
سرچشمه: گروه مهندسی تسلا