Electrician

مهندسی برق-الکترونیک-کنترل-ابزار دقیق-انتقال و توزیع-مکاترونیک-کامپیوتر-مکانیک-IT

Electrician

مهندسی برق-الکترونیک-کنترل-ابزار دقیق-انتقال و توزیع-مکاترونیک-کامپیوتر-مکانیک-IT

ABB

شرکت ABB ترکیبی از دو شرکت Asea سوئدی و شرکت Brown Boveri از سوییس می باشد(BBC سابق). این دو شرکت در سال 1988 در هم ادغام شدند و شرکت ABB تشکیل شد.اکنون شرکت ABB در سرتاسر دنیا شعب متعدد دارد. محصولات فشارقوی این شرکت در سوئد،محصولات ابزاردقیق از جمله سنسورها و کنترلرها در آلمان و سوییس و برخی محصولات فشارضعیف از جمله کلیدهای معروف به SACE این شرکت که از نوع MCCB می باشند در ایتالیا تولید می شوند.

علاوه بر تولید محصولات فوق، این شرکت مجری پروژه های کلید در دست در صنایع برق ،نفت وگاز ،سیمان و غیره است. در مجموع هر دو شرکت ASEA و Brown Boveri از شرکتهای پیشتاز در اروپا می باشند که تاریخچه فعالیت آنها به اواخر قرن نوزدهم که تازه صنعت برق در اروپا رونق گرفته بود ،باز می گردد و هردو مدعی ساخت اولین سیستمهای سه فاز AC در اروپا می باشند.
سرمایه شرکت ABB طبق آخرین آمار سال 2008 ،36 میلیارد دلار می باشد و دارای 120 هزار نیرو در سرتاسر جهان می باشد. سهام این شرکت در بورس سوییس ،سوئد و نیویورک معامله می شود
.

ABB تمامی محصولات و خدمات خود را به سمت یک ساختار مشترک سوق می دهد، این ساختار مشترک تهیه و تحویل محصولات و خدمات صنعتی توانمندشده ازطریق تکنولوژی اطلاعاتی (IT) است که به مشتریان ما امکــان می دهد عملیات خود را بهینه ساخته و به طور همزمان با سازندگان، تامین کنندگان، و مشتریان خود مرتبط باشند. نتیجه این کار جهش در اثربخشی، کیفیت، و توان رقابت است.
ما از خارج به داخل سازماندهی می شویم به گونــه ای که به مشتریانمان اطمینان خاطر می دهیم که در هر زمان و هر مکان که آنها چیزی از ABB نیاز دارند به راحتی دردسترس خواهند داشت، چه محصولات ما را مستقیماً از ما یا از طریق توزیع کنندگان، عمده فروشان، یا مونتاژکنندگان خریداری کنند. برای حضور در دنیای رقابتی امروز روشهای ذیل را در شرکت به کار می بندیم:
- ما سخت می کوشیم تا به مشتریانمان کمک کنیم تا ازطریق پیشرفت و توسعه فناوری مزایای رقابتی بازار خود را به دست آورند؛
- فرصت یادگیری و رشد را برای کارکنان شرکت فراهم می سازیم؛
- ما به خلاقیت، انعطاف پذیری، و فعالیتهای نتیجه گرا که به موفقیت مشتریانمان کمک کند ارج می نهیم.
- به وسیله مدیریت ارزشها، ما رشدی را که موجب آسودگی خیال سرمایه گذاران باشد ایجاد می کنیم؛
- ما سخت می کوشیم تا بین اثرات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی فعالیتهای خود تعادل برقرار سازیم؛
- ما فعالانــــه در توسعه اقتصادی، حفظ محیط زیست، و توسعه پایدار جوامع و کشورها مشارکت می کنیم.
آفرینش ارزش
ماموریت ABB ارزش آفرینی برای مشتریان، سهامداران و جوامعی است که در آنها فعالیت می کند. به منظور دستیابی به چشم انداز و ماموریت مان، ما مجموعه ای از ارزشها را معین کرده ایم که به مثابه خطوط راهنمایی هستند که ما در همه اوقات باید آنها را دنبال کنیم. ماموریت و ارزشهای ما با تداوم و پایداری و با نظام استوار کسب و کار ما در هم آمیخته است. آنها ما را قادر می سازند تا آگاهیهای محیطی خود را توسعه داده و عملکردهای اقتصادی و اجتماعی مجموعه ABB را متعادل سازیم. آنها همچنین ما را از تداوم نظامهای با استاندارد بالا ازطریق عمل به تعهدات مان و فعالیت یکپارچه در رابطه با اصول اصلی کسب و کارمان مطمئن می سازند.
ما تنها با انتخاب و زندگی با مجموعه ارزشهـــــایمان می توانیم به ماموریت و چشم اندازمان دست پیدا کنیم. این ارزشها ما را در رسیدن به اهداف کسب و کارمان راهنمایی می نمایند. ارزشهای ABB نه تنها راهنمای فعالیتهـا بلکه راهنمای هویت و شخصیت ما می باشد و ما را در دستیابی به اهداف کسب و کار و استراتژی ها یاری می کند.
الف – موفقیت مشتری: موفقیت مشتری اولین اولویت ما است. ما عرصه های زمان، مکان و فناوری را در می نوردیم تا محصولات و خدماتی را که مشتریانمان برای پیروزی در رقابت نیاز دارند برای آنها تهیه کنیم.
خطوط راهنما:
- حذف موانع داخلی سازمان که در مقابل ارضای نیازهای مشتریان مقاومت می کنند؛
- تعیین استانداردهای مقایسه عملکردها برمبنای سطح رضایت مشتری؛
- دریافت نظرات و بازخوردهای مشتری؛
- پایش مستمر علائق کیفیتی و بهره وری مشتری؛
- آشنایی کافی با کسب و کار جاری و اهداف و مقاصد آینده مشتریان.
ب – ارتقای کیفیت: برای ABB کیفیت به معنای انطباق با اهداف، انتظارات، و خواسته های مشتریان در سرتاسر کسب و کار از زمان سفارش تا زمان تحویل و استفاده از محصولات، سیستمها و خدمات است. همچنین کیفیت به معنی حمایت و تشویق کلیه کارکنان درجهت افزایش دانش و مهارتهای خود به منظور توسعه و بهبود کیفیت فرایندهای مربوط به خود است.
خطوط راهنما:
- حصول اطمینان از اینکه اهداف ما درجهت و راستای خواسته ها و انتظارات مشتریان تنظیم شده است؛
- اطلاع رسانی سریع و آشکار تمامی مشکلات کیفی بالفعل و بالقوه موجود در محصولات، خدمات، و سیستمها به مشتریان؛
- به کارگیری الزامی و جدی تمامی استانداردهای کیفی در کلیه زمینه های کسب و کار.
پ – نوآوری: نوآوری مایه حیات ABB در تمامی عرصه های فعالیت ما از ارتباط با مشتری تا تحقیق و توسعه، ساخت و تولید، و همکاری با تامین کنندگان و مشتریان جهت ایجاد ارزش افزوده است. ما کلیه کسانی را که ابداع می کنند، قواعد بازی را تغییر می دهند، و سخن ارزشمندی را جهت انجام بهتر و ارزشمندتر کارها بیان می کنند تشویق می کنیم.
خطوط راهنما:
- خـــارج از چارچوب فکر کردن در کلیه جنبه های فعالیتهای کسب و کار و راضی نشدن به بهبودهای ساده و مختصر؛
- حصول اطمینان از اینکه تحقیق و توسعه ما درجهت اولـویتها و نیازهای مشتری هدایت می شود؛
- جستجوی جنبه های کاملاً متضاد و متفاوت (با وضع موجود)، هنگام مواجهه با یک ایده جدید به جای گفتن �بله البته…� بگوییم “چرا که نه–…”؛
- هوشیاری در حفظ دارائیها و سرمایه های فکری.

ت – توسعه نیروی انسانی: ما قصد داریم با فراهم کردن محیطی پویا و پرچالش فرصت مناسب جهت رشد و توسعه دانش، مهارتها، و خلاقیتهای ذاتی کارکنان را هم در امور شخصی و هم امور مربوط به شرکت فراهم آوریم. ما تنوع، خلاقیت فردی، سازماندهی شخصی و خصلت پاسخگویی در مقابل نیازهای مشتری را ارج می نهیم.
خطوط راهنما:
- به کارگیری افراد براساس صداقت فردی، صلاحیت تخصصی، احساس خودانگیختگی، و قابلیت همکاری (با دیگران)؛
- ملاحظه و ارزش گذاری به تنوع شغلی و یافتن راههایی جهت اداره کردن آن؛
- پرهیز از هرگونه تبعیض براساس جنسیت، نژاد، یا مذهب؛
- تشویق کارکنان به عینیت بخشیدن به تمامی توانائیهای بالقوه خود هم در کارهای فردی و هم به صورت تیمی؛
- تشویق کردن و پاداش دادن به خصلتهای نوآوری و نتیجه گرایی.
ث – رهبری و مدیریت مردمی: ما معتقدیم مدیران کسانی نیستند که فقط به اداره امور جاری و روزمره می پردازند بلکه کسانی هستند که آینده را مدیریت می کنند سبک مدیریت ABB براساس تشویق به تمایل به پیروزی است نه ترس از شکست. ما از کار تیمی، توانمندکردن نیروی انسانی، و کمک به خلاقیت و نوآوری کارکنان حمایت می کنیم و با کلیه کارکنانمان مهربان هستیم.
خطوط راهنما:
- کار تیمی فزاینده و همیاری متمرکز درجهت دستیابی به خواسته های مشتری؛
- استفاده از فرایندهای مشترک به منظور آزادسازی وقت کارکنان جهت تمرکز بر روی اولویتها؛
- ایجاد و توسعه فرهنگ سازمانی که در آن اطلاعات آزادانه به اشتراک گذاشته شوند؛
- تشویق و حمایت از ایده های جدید نشأت گفته از داخل ABB به اندازه ایده هایی که از خارج هستند؛
- تعیین اهداف پرچالش و توانمندکردن تیمها برای دستیابی به مقاصد توافق شده؛
- ایجاد بازخوردهای پیوسته، مشاوره و هدایت.
ج – افزایش ارزش سهام: ما متعهد و مصمم هستیم ارزش سهام سهامداران را در بلندمدت افزایش دهیم. با دستیابی به راه حلهای ابداعی و رقابتی برای مشتریانمان، ما رشد لازم جهت دستیابی به بازگشت سرمایه بیشتر برای سهــــــامداران و جذب سرمایه ها را ایجاد می کنیم.
خطوط راهنما:
- پویش مستمر و یافتن راههایی برای بهبود حاشیه ها (MARGINES) به منظور استفاده بهینه از سرمایه و رشد و توسعه کسب و کار؛
- تحریک رشد و ارزش آفرینی کسب و کارها، سازماندهی مجدد یا خروج از کسب و کارهایی که نمی توانند بازده سرمایه مطلوب ایجاد کنند؛
- افزایش ارزش سهام ABB ازطریق حضور فعال در بازار سرمایه و ایجاد هم افزایی از طریق سرمایه گذاری مشترک در داخل گروه ABB ؛
- ایجاد نظامهای پاداش برای مدیران و کارکنان براساس همکاری آنها درجهت افزایش سهامداران.
چ – پایداری: توسعه پایدار از اجزای لازم و مکمل تمامی جنبه های کسب و کار ماست. ما تلاش می کنیم تا اولویتهای اقتصادی، زیست محیطی، و اجتماعی را با هم متعادل ساخته و برای تمامی افراد ذینفع ارزش بیافرینیم. هدف ما بهبود مستمر اجتماعی و عملکرد زیست محیطی و انتخاب اولویتهایی است که به بهبود کیفیت زنـدگی در کشورها و جوامعی منجر می گردد که ABB در آنها فعالیت می کند.
خطوط راهنما:
- مشارکت در فعالیتهایی که موجب توسعه و بهبود اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی، و آموزشی می گردند؛
- ارائه محصولاتی که در تمامی طول عمرشان اثرات زیست محیطی محدود و کمی داشته باشند؛
- مشارکت در فناوریهای خلاقانه و نوین در بازارهای جدید؛
- حصول اطمینان از انطباق تمامی عملیات و فرایندها با قوانین و استانداردهای زیست محیطی. هریک از واحدهای تجاری ما باید یک نظام مدیریت زیست محیطی (EMS) را مستقر ساخته و عملکردهای زیست محیطی خود را به طور مداوم بهبود بخشند؛
- تشویق تامین کنندگانی که دارای نظامها و سیاستهای پایدار و مشابه نظام ما هستند.
ح – وحدت گروه: ما به وحدت گروه و ارزش وجهه مشترک در سازمان غیرمتمرکز خود معتقد هستیم. ما تعهد به تامین خدمات و انتظارات مشتریان و گروه ABBرا اولی تر از علائق واحدهای مجزای ABB می دانیم.
خ – فعـــالیتهای نتیجه گرا: ما به فعالیتهای نتیجه گرا معتقد هستیم، پاسخگویی سریع و عمل سریع. نتیجه گرایی باید یک توان رقابتی برای ABB بوده و محوریتی برای ارزش آفرینی باشد. فرایندهای ABB برای حصول نتایج بهینه با جهت گیری در راستای نیازهای مشتری طراحی شده است.
خطوط راهنما:
- کمک به ترویج و توسعه نتیجه گرایی به عنوان یک فرهنگ کیفی
- بازنگری مداوم فرایندهای تصمیم گیری و رفع موانع دیوان سالارانه
- به کارگیری زمانهای ضرب الاجل برای فرایندهای تصمیم گیری
- تشویق تضارب اراء و افکار در جلسات عمومی به منظور جستجوی راه حلهای بدیع، تصمیم گیری، و تمرکز توان برای اجرای تصمیمات گرفته شده.
د – برقراری ارتباطات: ما به گوش فرادادن، گفتگو، بازخور، و احترام به دیدگاهها و نظرات سایر افراد معتقد بوده و متعهد به دستیابی به فهم مشترک هستیم. ما تلاش می کنیم تا دیدگاههایمان را سریع، گشاده، صادقانه، و فعالانه در داخل ABB و در رسانه ها، دولت و سایر ذینفعان خارجی خود بیان کنیم. توانایی و تمایل به برقراری ارتباط به عنوان یکی از مهارتهای اساسی رهبری در ABB درنظر گرفته می شود.
ذ – اخلاق کسب و کار: ABB از تمامی کارکنان خود انتظار دارد اخلاق، منش، و رفتار خود را در بالاترین سطح استاندارد حفظ نمایند. ما معتقد هستیم ارزشهای اخلاقی و اقتصادی به همدیگر وابسته بوده و سعی یک واحد اقتصادی باید همواره این باشد که در چارچوب هنجارهای تعریف شده توسط سازمانهای ملی و بین المللی عمل کند.    مترجم: رضا یوسفی

منبع: http://powercity.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد